REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

 

Sklep Internetowy działający pod adresem https:// pakanatury.pl jest serwisem prowadzonym przez
Medso sp. z o.o. z siedzibą w Śliwicach,  ul. Ks. Sychowskiego 46 (89-530 Śliwice), wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Gdańska-Północy w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
pod numerem KRS: 0000805485, NIP: 5862349022, REGON: 384466198,  o kapitale zakładowym
w wysokości 25 000 zł.

Adres siedziby: Medso sp. z o.o, ul. Plac Wolności 15 lok. 21, 89-500 Tuchola

Adres e-mail: sklep@pakanatury.pl

Numer telefonu: +48 786 500 120

Słowniczek

Do celów niniejszego regulaminu stosuje się następujące definicje:

a)       Konsument - osoba fizyczna, która zgodnie z art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (dalej: „Kodeks cywilny”) dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

b)      Przedsiębiorca na prawach konsumenta - osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

c)       Kupujący – konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta, który zawiera umowę sprzedaży w Sklepie Internetowym http://www.pakanatury.pl; kupujący jest jednocześnie usługobiorcą.

d)      Sprzedawca - przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy objęty niniejszym regulaminem, tj. spółkę pod firmą Medso sp. z o.o. z siedzibą w Tucholi,  ul. Plac Wolności 15 lok. 21, 89-500 Tuchola, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Gdańska-Północy w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000805485, NIP: 5862349022, REGON: 384466198,
o kapitale zakładowym w wysokości 25 000 zł; sprzedawca jest jednocześnie usługodawcą.

e)      Towar - wszelkie rzeczy oferowane do sprzedaży w Sklepie Internetowym pod adresem http://www.pakanatury.pl

f)        Zamówienie - oświadczenie woli Kupującego lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, którego celem jest złożenie oferty zawarcia umowy sprzedaży Towaru, przez wskazanie Towaru, rodzaju i jego liczby.

g)       Koszyk – usługa elektroniczna udostępniana przez Sprzedawcę na stronie http://www.pakanatury.pl, która umożliwia składanie Zamówienia.

h)      Umowa Sprzedaży - umowa, przez którą Sprzedawca - przedsiębiorca zobowiązuje się przenieść na Kupującego własność Towaru i wydać mu Towar, a Kupujący zobowiązuje się Towar odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.

i)        Umowa zawarta na odległość - Umowa Sprzedaży zawarta pomiędzy Sprzedającym (przedsiębiorcą) a Kupującym (Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta) zawierana bez jednoczesnej fizycznej obecności stron umowy, za pomocą jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

j)        Usługodawca - przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy objęty tym Regulaminem, tj. spółkę pod firmą Medso sp. z o.o. z siedzibą w Tucholi, ul. Plac Wolności 15 lok. 21, (89-500 Tuchola), wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Gdańska-Północy w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000805485, NIP: 5862349022, REGON: 384466198, o kapitale zakładowym w wysokości 25 000 zł. Usługodawca może być jednocześnie sprzedawcą.

k)       Usługobiorca - osoba fizyczna, która korzysta z usługi świadczonej przez Usługodawcę drogą elektroniczną; Usługobiorca może być jednocześnie Kupującym.

l)        Adresat - podmiot wskazany przez Usługobiorcę jako właściwy do odebrania przesyłki.

m)    Sklep – sklep internetowy http://www.pakanatury.pl prowadzony przez spółkę pod firmą Medso sp. z o.o. z siedzibą w Tucholi ul. Plac Wolności 15 lok. 21, (89-500 Tuchola), wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Gdańska-Północy w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000805485, NIP: 5862349022, REGON: 384466198, o kapitale zakładowym w wysokości 25 000 zł.

§ 1. Postanowienia ogólne

1.        Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, sprzedaży Towarów na odległość, a także korzystania przez Usługobiorców ze Sklepu, składania Zamówień na Towary, uiszczania ceny sprzedaży Towarów, dostarczania Towarów, uprawnień Kupującego do odstąpienia od umowy oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji, a także sposób dokonywania zwrotów Towarów.

2.        Do przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania Zamówień na oferowane Towary wymagany jest komputer albo inne urządzenie (smartfon, tablet) z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox oraz aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).

3.        Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga rejestracji.

4.        Złożenie Zamówienia na Towary znajdujące się w asortymencie Sklepu wymaga zarejestrowania się zgodnie z postanowieniami regulaminu. W tym celu Kupujący wypełnia on-line formularz rejestracji, podając swój adres e-mail, wybrane przez siebie hasło składające się z ośmiu znaków oraz numer telefonu (dobrowolnie), a także zobowiązany jest zaakceptować regulamin Sklepu. Po zarejestrowaniu się w Sklepie na podany w procesie rejestracji adres e-mail Kupującego przesłane zostanie potwierdzenie rejestracji. Rejestracja w Sklepie i korzystanie z funkcjonalności Sklepu są bezpłatne. Usługodawca wykorzystuje pliki typu cookie. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookie dostępne są w Polityce prywatności Sklepu Internetowego.

5.        Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją Umowy Sprzedaży jest Sprzedawca.

6.        W sprawach związanych z danymi osobowymi można kontaktować się z administratorem danych osobowych za pomocą poczty tradycyjnej pisząc na adres: Medso sp. z o.o, ul. Plac Wolności 15 lok. 21, 89-500 Tuchola, lub poprzez wiadomość e-mail na adres: sklep@pakanatury.pl.

7.        Szczegółowe informacje dotyczące zakresu pozyskiwanych danych osobowych, celu a także sposobu ich przetwarzania oraz prawa przysługujące osobom, których dane osobowe podlegają przetwarzaniu dostępne są w Polityce prywatności Sklepu Internetowego.

§ 2. Przyjmowanie zamówień.

1.       Informacje o Towarach dostępnych w asortymencie Sklepu stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.

2.       Towary prezentowane przez Sklep są fabrycznie nowe, wolne od wad.

3.       Wszystkie ceny Towarów w Sklepie są podawane w walucie złotych polskich (PLN) i są cenami brutto tj. zawierają podatki, w tym podatek od towarów i usług (VAT).

4.       Ceny Towarów znajdujące się na stronie Sklepu nie zawierają kosztów dostawy. Koszty dostawy zależą od wybranego sposobu dostarczenia Towaru do Kupującego, a także od wartości oraz cech zamówionych Towarów (m.in. jego wagi i rozmiaru) i podawane są przy wyborze sposobu dostawy Towaru przez Kupującego. Całkowity koszt zamówienia obejmujący cenę Towarów wraz z kosztami dostawy wskazany jest w Koszyku przed złożeniem zamówienia przez Kupującego. Przedstawiona wówczas informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia uwzględnia wszelkie dodatkowe opłaty za transport, dostawę lub usługi pocztowe bądź jakiekolwiek inne koszty.

5.       Aby Umowa Sprzedaży mogła zostać zawarta, należy:

1)      złożyć zamówienie on-line, tj. na stronie Sklepu, poprzez Koszyk - przycisk "dodaj do koszyka";

2)      potwierdzić, że jest się świadomym tego, iż Zamówienie pociąga za sobą obowiązek dokonania płatności poprzez aktywowanie przycisku “Złóż zamówienie” w ostatnim kroku Koszyka;

3)      wpisać dane Adresata, a także numer telefonu, pod którym Sprzedawca może skontaktować się z Kupującym w sprawach związanych z Zamówieniem;

4)      wpisać dane do faktury, jeżeli Kupującemu ma zostać wystawiona i wysłana faktura VAT. Kupujący może wyrazić zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej; faktury wysyłane będą na adres e-mail wskazany w koncie Kupującego;

5)      potwierdzić Zamówienie przyciskiem: „Zamawiam i płacę”;

6)      opłacić Zamówienie w jednym z dostępnych sposobów płatności. Zamówienia złożone w Sklepie mogą być opłacone z góry (przed wysłaniem zamówionego Towaru) lub przy odbiorze. Zapłaty można dokonać: przelewem w formie przedpłaty w pełnej wartości Zamówienia na rachunek bankowy Sprzedawcy, za pośrednictwem operatora systemu płatności, gotówką w formie pobrania (należność pobierana jest przez kuriera w momencie dostawy Towarów) lub płatnością dostępną przy automacie Paczkomat. Wszystkie akceptowane środki płatności zaznaczone są w jasny i wyraźny sposób na początku procesu składania Zamówienia (w Koszyku).

6.       Kupujący, który wybrał opcję płatności przelewem, jest zobowiązany do uiszczenia zapłaty za złożone Zamówienie w terminie do 5 dni roboczych od daty złożenia Zamówienia.

7.       Każda płatność zrealizowana przez Kupującego do momentu wysłania przez Sprzedającego potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji, stanowi przedpłatę na poczet realizacji Zamówienia. W przypadku, gdy Sprzedający nie przyjmie oferty Kupującego, Sprzedawca niezwłocznie zwraca Kupującemu przedpłatę, zgodne z ust. 8 poniżej.

8.       Po złożeniu przez Kupującego Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie przesyła, na podany przez Kupującego adres e-mail, oświadczenie o przyjęciu oferty lub oświadczenie o braku możliwości jej przyjęcia. Umowę Sprzedaży uważa się za zawartą z chwilą przyjęcia oferty (potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji). W przypadku, gdy Sprzedawca w terminie 7 dni roboczych od dnia złożenia Zamówienia poinformuje Kupującego, że Zamówienie nie może zostać zrealizowane, umowa sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym nie zostaje zawarta, a wszelkie uiszczone płatności za Zamówienie, które nie zostało przyjęte do realizacji, zostaną niezwłocznie zwrócone Kupującemu przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący.

§ 3. Dostawa

1.       Towar zostanie dostarczony Kupującemu jedynie na terenie Polski, na adres wskazany przez Kupującego w Zamówieniu, w zależności od wyboru Kupującego: firmą kurierską
DPD Polska sp. z o.o., firmą kurierską za pośrednictwem InPost sp. z o.o., za pośrednictwem usługi Paczkomaty 24/7. Maksymalne wymiary przesyłki paczkomatowej wynoszą 64 cm x 41 cm x 38 cm; dopuszczalna masa przesyłki to 25 kg.

2.       Kupujący jest zobowiązany do podania prawidłowego i dokładnego adresu lub wskazania paczkomatu, pod który ma być dostarczony Towar. Miejscem spełnienia świadczenia jest adres podany przez Kupującego jako adres do doręczeń zamówionego Towaru.

3.       Sprzedawca wysyła Towar bez zbędnej zwłoki, po zawarciu Umowy Sprzedaży, jednak nie później niż w terminie 7 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.

4.       W chwili dostawy Sprzedawca dostarcza Towary poprzez przeniesienie fizycznego posiadania Towarów lub kontroli nad nimi na Kupującego.

5.       W momencie wydania Towarów Sprzedawca dostarcza Kupującemu paragon fiskalny w formie elektronicznej lub wraz z przesyłką w formie papierowej. Na żądanie Kupującego Sprzedawca wystawia fakturę VAT w formie elektronicznej lub papierowej. Przedsiębiorcy na prawach konsumenta Sprzedawca dostarcza wyłącznie fakturę VAT.

6.       Przewidywany czas dostarczenia Towaru to 1 do 3 dni od dnia następującego po nadaniu przesyłki, w zależności od wybranej formy dostawy. Całkowity i maksymalny termin dostawy Towarów nie może przekroczyć terminu 14 dni.

7.       Koszt dostawy Towaru ponosi Kupujący. Koszt dostawy jest zależny od łącznej ceny zamawianych Towarów, formy dostawy oraz formy płatności. Kalkulacja ostatecznego kosztu dostarczenia dokonywana jest na pierwszym etapie składania Zamówienia on-line (w Koszyku).

§4 Opinie

1.         Klient może dodać opinię po dokonaniu zakupu Towaru, w odpowiedzi na wysłaną na e-mail Klienta prośbę Sprzedawcy, o wyrażenie opinii o Towarze, za pośrednictwem odpowiedniego formularza dostępnego w Sklepie Internetowym.

2.                   Do dodania opinii nie jest wymagana rejestracja lub zalogowanie się.

3.         Każda opinia lub odpowiedź na opinię dodawana przez Klienta oznaczona jest wyłącznie imieniem/pseudonimem. 

4.                   Opinia nie może zawierać:

a)                   linków, adresów stron internetowych, fragmentów kodu źródłowego, odnośników do innych serwisów internetowych;

b)                  treści powszechnie używanych za obraźliwe w tym wulgaryzmów, treści obscenicznych, pornograficznych lub nawołujących do szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii oraz konfliktów między narodami;

c)                   treści o charakterze komercyjnym lub reklamowym;

d)                  danych osobowych w tym innych osób fizycznych, w szczególności: imienia i nazwiska, miejsca zamieszkania, numeru telefonu lub adresu e-mail;

e)                  treści nieprawdziwych, pomówień, stanowiących o naruszeniu dóbr osobistych, podważających dobre imię Sprzedawcy

f)                    treści naruszających obowiązujące przepisy prawa w tym prawa podmiotów trzecich – w szczególności nie może mieć charakteru zniesławiającego, naruszać dóbr osobistych lub stanowić czynu nieuczciwej konkurencji lub naruszać dobrych obyczajów lub godzić w uczucia religijne;

g)                   treści stanowiących wynik porozumienia z innymi Kupującymi w celu wzajemnego oddziaływania na wiarygodność Sprzedawcy.

5.                   Opinia może zostać opublikowana w Sklepie przy prezentacji Towaru.

6.         Sprzedawca przed publikacją opinii weryfikuje jedynie czy nie narusza ona postanowień §5 ust. 4.  Regulaminu.  W przypadku uznania, że opinia narusza postanowienia niniejszego regulaminu, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do usunięcia wypowiedzi w całości lub części opinii niezgodnej z postanowieniami regulaminu.

§5. Reklamacje

1.       Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta za zgodność Towaru z zawartą Umową Sprzedaży. Zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym z Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

2.       W przypadku stwierdzenia niezgodności Towaru z umową, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany zawiadomić Sprzedawcę o zaistniałej sytuacji, wedle własnego wyboru:

1)      poprzez wypełnienie formularza reklamacyjnego dostępnego on-line (przy czym Sprzedawca przesyła Kupującemu kopię otrzymanej wiadomości, z podaniem daty i godziny korespondencji);

2)      wysyłając lub dostarczając osobiście zawiadomienie na adres pocztowy siedziby Sprzedawcy;

3)      wysyłając zawiadomienie na adres e-mail sklep@pakanatury.pl;

3.       Dla zawiadomień Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może skorzystać z wzoru stanowiącego załącznik do Regulaminu. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć jakiekolwiek inne jednoznaczne zawiadomienie, które może zawierać takie dane jak: imię, nazwisko i adres zgłaszającego reklamację, określenie reklamowanego Towaru, w zakresie w jakim jest to właściwe dla danego jego rodzaju (np. nazwa, producent, nr partii), dowód zakupu reklamowanego Towaru, opis niezgodności Towaru i termin w jakim wada została dostrzeżona. Do reklamacji mogą zostać załączone przez Kupującego dowody (np. zdjęcia) związane z przedmiotem reklamacji. Sprzedawca może także zwrócić się do Kupującego z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.

4.       W celu umożliwienia Sprzedawcy rozpoznania reklamacji, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zobowiązany jest udostępnić Sprzedawcy reklamowany Towar.

5.       Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

6.       Niezależnie od prowadzenia postępowania reklamacyjnego, Konsument ma prawo dostępu do pozasądowych procedur rozpatrywania reklamacji i środków zaskarżenia.

§ 6. Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń

1.       W Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa Punkt kontaktowy, który udziela informacji dotyczących polubownych postępowań. Z Punktem można skontaktować się: telefonicznie – dzwoniąc pod numer 22 55 60 332 lub 22 55 60 333, za pomocą poczty elektronicznej – przesyłając wiadomość na adres: kontakt.adr@uokik.gov.pl, osobiście – w Centrali Urzędu przy placu Powstańców Warszawy 1 w Warszawie.

2.       Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej. Ponadto Konsument może zwrócić się o pomoc do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

3.       Konsument może zwrócić się o mediację lub rozstrzygnięcie do sądu polubownego. Istnieje również możliwość pozasądowego rozstrzygania sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży zawartych pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym, za pomocą Platformy ODR, która stanowi punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców pragnących pozasądowego rozstrzygania sporów objętych Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. Platforma ODR działająca pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr jest interaktywną stroną internetową, do której możliwy jest elektroniczny i bezpłatny dostęp we wszystkich językach urzędowych instytucji Unii.

§ 7. Odstąpienie

1.       Konsumentowi i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawieranej na odległość przez okres 14 (czternastu) dni bez podawania powodów i bez ponoszenia żadnych kosztów.

2.       Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje w odniesieniu do Umowy Sprzedaży, której przedmiotem jest Towar dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

3.       Bieg terminu do odstąpienia rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta albo strona trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta weszła w fizyczne posiadanie Towarów.

4.       Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma obowiązek poinformować Przedsiębiorcę w okresie biegu terminu do odstąpienia od umowy o swojej decyzji w tym zakresie.

5.       Oświadczenie Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta nie wymaga formy szczególnej. W tym celu wystarczające jest skorzystanie ze wzoru formularza odstąpienia, określonego w Załączniku do Regulaminu lub złożenie wyraźnego w swojej treści oświadczenia. Termin odstąpienia uważa się za dochowany, gdy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wysłał oświadczenie o skorzystaniu z prawa odstąpienia przed upływem tego terminu.

6.       W razie odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca bez zbędnej zwłoki, wszystkie kwoty otrzymane od konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta, jednak nie później niż w terminie 14 dni, liczonych od dnia, w którym został poinformowany o decyzji Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o odstąpieniu od umowy. Zwrot dotyczy również kosztów poniesionej przez Kupującego dostawy towaru, przy czym zwrotowi podlega koszt najtańszego zwykłego dostarczenia Towaru.

7.       Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta do chwili otrzymania Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta dowodu jej odesłania.

8.       Zwrotu płatności Sprzedawca dokonuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, chyba że ten wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

9.       Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, który odstąpił od umowy, ma obowiązek odesłać Towar albo przekazać je sprzedawcy lub osobie upoważnionej przez niego do ich odbioru, bez zbędnej zwłoki, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o decyzji odstąpienia od umowy. Termin powyższy uważa się za dochowany, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta odeśle zamówione Towary przed upływem okresu czternastu dni. Towar może zostać zwrócony w zwykłym trybie pocztą, zaś szacowany koszt wysyłki to około 16 zł.

 

§ 8. Usługi elektroniczne świadczone za pośrednictwem strony internetowej

1. Sprzedawca świadczy nieodpłatnie na rzecz Kupującego, następujące usługi elektroniczne:

1)      zakładanie i prowadzenie kont, na których gromadzone są informacje o złożonych Zamówieniach;

2)      udostępnianie interaktywnego formularza umożliwiający złożenie Zamówienia;

3)      prezentację Towarów na stronie internetowej;

4)      przesyłanie Newslettera;

5)      udostępniania formularza kontaktowego (przy czym Sprzedawca przesyła Kupującemu kopię otrzymanej wiadomości, z podaniem daty i godziny korespondencji);

2.       Warunkiem technicznym niezbędnym do korzystana z usługi elektronicznej jest posiadanie:

1)      komputera lub innego urządzenia z dostępem do sieci Internet;

2)      zainstalowanej przeglądarki internetowej;

3)      aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).

3.       W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonej usługi elektronicznej.

4.        Warunki zawierania umów o świadczenie usługi elektronicznej są następujące:

1)      umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu konta zostaje zawarta w momencie dokonania rejestracji i jest zawierana na czas nieoznaczony;

2)      umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na udostępnieniu interaktywnego formularza umożliwiającego złożenie Zamówienia zostaje zawarta w momencie wyświetlenia formularza i jest zawierana w celu osiągnięcia rezultatu, którym jest złożenie Zamówienia.

5.       Korzystanie z usługi elektronicznej może wiązać się z typowymi zagrożeniami po stronie Kupującego jako użytkownika Internetu. Ryzyko związane z korzystaniem z usługi elektronicznej polega w szczególności na zagrożeniu zainfekowania systemu informatycznego oprogramowaniem mającym na celu np. szpiegowanie użytkowania, kradzież ważnych danych, spowodowanie braku możliwości uruchomienia systemu, spam, usuwanie danych, itp.

6.       Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych przez Internet - w celu zapewnienia bezpieczeństwa komunikatów i danych przekazywanych w formularzu Zamówienia.

7. Możliwość korzystania z Newslettera następuje poprzez:

1)      podanie adresu poczty elektronicznej, na który będą wysyłane wiadomości elektroniczne – Newsletter;

2)      kliknięcie w formularzu widocznym na stronie Sklepu Internetowego przycisku “Zapisz się” oraz zaznaczeniu niezbędnych zgód;

3)      potwierdzeniu chęci otrzymywania Newslettera poprzez kliknięcie linku, który zostanie przesłany do Kupującego.

8.       Newsletter można się również zapisać poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa oraz wyrażeniu zgód w trakcie rejestracji konta.

9.       Usługa Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Kupujący ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez:

1)      kliknięcie w link wypisu w każdej wiadomości wysłanej w ramach Newslettera lub

2)      stosowną opcję w usłudze konto lub

3)      poprzez wysłanie stosownego żądania pisemnie lub elektronicznie na adres email: sklep@pakanatury.pl.

10.   Warunki rozwiązywania umów o świadczenie usługi elektronicznej, zawartych na czas nieoznaczony, są następujące:

1)      Kupujący może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi elektronicznej zawartą na czas nieoznaczony w każdym czasie i bez wskazania przyczyn, z zachowaniem 7–dniowego terminu wypowiedzenia, wysyłając wiadomość e-mail na adres: sklep@pakanatury.pl

2)      Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi elektronicznej zawartą na czas nieoznaczony w wypadku, gdy Kupujący obiektywnie rażąco lub uporczywie narusza postanowienia niniejszego Regulaminu lub gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym. Wypowiedzenie może być złożone po bezskutecznym co najmniej jednokrotnym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń z wyznaczeniem stosownego terminu. Rozwiązanie umowy następuje w takim wypadku z zachowaniem 14–dniowego okresu wypowiedzenia.

11.   Kupujący i Sprzedawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie usługi elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.

12.   Reklamacje związane ze świadczeniem usługi elektronicznej można złożyć drogą elektroniczną poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres sklep@pakanatury.pl lub w formie listu poleconego wysłanego na adres: Medso sp. z o.o, ul. Plac Wolności 15 lok. 21, 89-500 Tuchola.

13.   W reklamacji Kupujący może podać: imię i nazwisko, adres do korespondencji lub adres e-mail, opis sytuacji, której reklamacja dotyczy lub innych okoliczności uzasadniających reklamację.

14.   Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź Sprzedawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Kupującego podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub pisemnie, na adres wskazany przez Kupującego.

15.   Konsument, który zawarł umowę o świadczenie usługi elektronicznej, może od niej odstąpić bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni od dnia od dnia jej zawarcia. Do zachowania terminu, o którym mowa powyżej, wystarczy wysłanie w wyżej wskazanym terminie oświadczenia o odstąpieniu od umowy o świadczenie usługi elektronicznej na adres Sprzedawcy: Medso sp. z o.o, ul. Plac Wolności 15 lok. 21, 89-500 Tuchola lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail sklep@pakanatury.pl.

16.   W razie odstąpienia od umowy o świadczenie usługi elektronicznej, umowa ta jest uważana za niezawartą.

§ 8. Postanowienia końcowe

1.       W sprawach nieuregulowanych w regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, m.in. Kodeksu cywilnego oraz przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r.  o prawach konsumenta i ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

2.       Regulamin Sklepu udostępniany jest nieodpłatnie, w każdym czasie, za pośrednictwem linku aktywacyjnego zamieszczonego na stronie głównej Sklepu oraz w Koszyku (przed zawarciem umowy). Istnieje możliwość sporządzenia jego wydruku lub zapisania w formie pliku.

3.       Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu z ważnych powodów, za które uważa się np. zmianę przepisów obowiązującego prawa lub wprowadzenie wytycznych lub rekomendacji organów państwowych. Zmiana nie narusza praw osób, które złożyły zamówienie lub zawarły umowę sprzedaży przed dokonaniem zmian w regulaminie.

4.       Sprzedawca nie stosuje kodeksu dobrych praktyk, o których mowa w ustawie z dnia 23.08.2007 r.  o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktyko rynkowym.

5.        Sprzedawca nie stosuje indywidualnego dostosowania ceny na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

6.       Sprzedawca nie weryfikuje opinii konsumenckich, prezentowanych na stronie www.pakanatury.pl, pod kątem ich pochodzenia od konsumentów, którzy używali opiniowanego Towaru lub go nabyli.

 

Załączniki:

1)      formularz reklamacyjny

2)      formularz odstąpienia od umowy

 

 

 

 

Załącznik 1 Formularz reklamacyjny

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci zareklamowania Towaru)

Adresat:

Magazyn Medso sp. z o.o,

ul. Ks. Sychowskiego 46, 89-530 Śliwice

Adres e-mail: sklep@pakanatury.pl

Numer telefonu: + 48 786 500 120

Imię, nazwisko i adres zgłaszającego reklamację:

……………………………………………………………………………………………………………………………………..

Określenie reklamowanego Towaru (np. nazwa, smak)

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

Data zakupu……………………………………………………..

Opis niezgodności Towaru i termin w jakim wada została dostrzeżona …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….Załączniki dołączone do formularza:

□ Dowód zakupu reklamowanego Towaru

□ Zdjęcia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik 2 Formularz odstąpienia od umowy

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Adresat:

Medso sp. z o.o,   ul. Ks. Sychowskiego 46 89-530 Śliwice

Adres e-mail: sklep@pakanatury.pl

Numer telefonu: +48 786 500 120

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących Towarów:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Data zawarcia Umowy Sprzedaży …………………… data odbioru Towarów: ……………………………….

Imię i nazwisko konsumenta(-ów) ………………………………………………………………………………………

Adres konsumenta(-ów) ………………………………………………………………………………………

Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej) ……………………

Data……………………